fredag den 23. december 2016

Hvad er Bullet Journal?

Er du typen der ofte laver en to-do liste for at få et overblik over din dag og rundt i hele huset ligger der måske gamle to do lister og flyder og er aldrig blevet færdige. Så er bullet journal noget for dig.

Er du typen der har en masse drømme og mål i dit hovede men ikke rigtig ved hvordan du skal komme fra drøm til virkelighed så er bullet journal noget for dig.

Er du typen som har fuldstændig styr på dit liv dine drømme er nået og du kan rumme alle dine opgaver og delmål i hovedet så er bullet journal IKKE noget for dig

For et halvt år siden var jeg typen der lavede op til flere to do lister hver dag. de lå rundt i huset og jeg krydsede måske kun et par punkter af og fik slet ikke det optimale ud af dem men hovedet var da tømt for en stund. En dag søgte jeg rundt på pinterest efter to do lister jeg kunne udskrive og her stødte jeg på bullet journal. 
Det var nærmest som en åbenbaring jeg blev vildt glad for at finde ud af jeg ikke var et enkeltstående fænomen som skrev utallige to do lister hver dag og smed dem rundt omkring og aldrig gjorde dem færdige, endelig fandt jeg et arbejdsredskab som også kunne gøre mine to do lister "færdige" og holde dem samlede.

Men hvad er en bullet journal så? Kort fortalt det er en bog/dagbog hvor man kan samle alle sine to do lister og der findes mange slags. Der er daglige lister, ugentlige lister, månedlige, langsigtede osv... Jeg håber med denne blog at jeg måske kan få andre i gang med at nå deres mål ved at vise mine sider frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar